Geoblog.pl    micwasik    Podróże    Made in China 2007    Taiyuan, Ping Yao

Chiny, Taiyuan

12-08-07 (niedz.)

Taiyuan.
I: widzimy kobietę, która na ulicy pozbywa się nadmiaru mleka z piersi...
By dojechać do Pingyao należy wysiąść na ostatnim przystanku autobusu #611 (Jian Nian). Autobus do Ping Yao (25Y).
Ping Yao – brak bezpośrednich pociągów i autobusów do Pekinu. Trzeba jechać przez Taiyuan.
Ping Yao (120Y, 60Y stud.) – ładne miasteczko z dynastii Ming, otoczone murami, z zachowana ponoć w większości oryginalna architektura. Na głównych ulicach mnóstwo straganów z pamiątkami, na miej uczęszczanych gruzowiska ;). Bilet uprawnia do wejścia do świątyń konfucjańskich, na bramy (nas wpuścili tylko na trzy, zamiast czterech L), mury.
O: można nie płacić wstępu, chodząc tylko po mieście – nikt nas nie sprawdzał...
Byliśmy na masażu stop (30Y/h/os.).
Ok. 19:10 pociąg na stojaka do Taiyuan (25Y).
Udaje nam się kupić tylko dwa miejsca na hard sleepera i jedno twarde siedzenie (wylosowuje je Kris). Wyjazd do Pekinu 21:30 (hard sleeper ok. 120Y).