Geoblog.pl    micwasik    Podróże    Made in China 2007    Ningbo, Huang Shan City (Tunxi), Tankkou, Huang Shan
2007

Ningbo, Huang Shan City (Tunxi), Tankkou, Huang Shan

Chiny
Chiny, Huang Shan

27-07-07 (pt.)

Autobus z Ningbo do Huang Shan City (Tunxi) 7:25 (108Y, 8h, jeden autobus dziennie).
Na dworcu autobusowym spotykamy Amerykanina, który się mega wkurza, że wszyscy go co chwila zaczepiają, oferują jedzenie, herbatę, ale nikt nie oferuje rzetelnej informacji. Rysuje nam mapkę Tankkou J.
Huang Shan City (Tunxi) – Tankkou (13Y, 1,5h). Pada! L Wreszcie! J Meeega wielkie jezioro po drodze mijamy...

Tankkou. Spotykamy Simona (Mr. Cheng, +86 130 855 926 03) - Chińczyka, który bardzo dobrze mówi po angielsku. Zagaduje nas w markecie. Załatwia nam minibusik za 40Y do wschodniego wejścia do Parku Huang Shan. W restauracji spotykamy Czecha – Petera, który pracuje jako kelner w lepszych restauracjach na całym świecie i podróżuje sobie (Indie, Nepal, Bhutan, Kambodża, Wietnam, Tajlandia (!), Laos (!), Filipiny, Brunei – muzułmanie)! J Mówi o dziurze w plocie, która potrafi zaoszczędzić 200Y (100Y stud.).

Huang Shan. Dojechaliśmy pod bramy po zmroku... Było ok. 21 (zaczyna się ściemniać po 19)... Najpierw szwędając się wchodzimy na jakieś podwórze, skąd nas oddelegowuje policja. Jest mokro po deszczu... Po oględzinach udało się w krzaczory wejść i przez meeega stroma zbocza, bujnie porośnięte, zaliczając glebę od czasu do czasu (nawet gałąź mi okulary "ukradła"), udało nam się po ok. 1-1,5h dojść do „oficjalnej” ścieżki! :) W drodze są wykute schody, bo góry są naprawdę kosmicznie niedostępne...
Najpiękniejszy wieczór: zero ludzi, chłodniej, poświata księżyca (prawie pełnia), strzeliste góry i po kolejnych 2,5h wspinaczki (ok. 24) dochodzimy do Bei Hai (prawie szczyt).
Rozstawiamy centralnie nasz „domek” przed burżujskim hotelem z dwójkami za 1280Y (najtańszy pokój), obok innych namiotów, których wynajem kosztuje (jak się zaś dowiedzieliśmy) 200Y ;)! Jest ok. 1:00 w nocy, jak idziemy spać J! Ale jacy szczęśliwi! J