Geoblog.pl    micwasik    Podróże    Made in China 2007    Shenjiamen

Chiny
Chiny, Shenjiamen

25-07-07 (śr.)

Shenjiamen – ok. 5km od centrum jest Speed Ferry np. o 9:00 (BanShenDong) do Putuoshan (20Y, 45 min.).
Putuoshan (110Y). Przechowalnia bagażu (4Y), 6:00-16:50. Wszystko super zorganizowane. Za wszystkie atrakcje trzeba jednak dodatkowo płacić. Meeega gorąco...
Wielka złota statua Guanyin (bóstwo miłosierdzia), zwrócona w stronę morza.
Klasztor nieopodal...
Mikrobusiki 2-10Y w zależności od odległości.
Mikrobusikiem do Fayu Temple (w świątyni jest wrzątek z kurka J).
Wchodzimy schodami na górę. Schodzący Chińczycy, którzy wjechali kolejką nieco się z nas podśmiechują J...
Droga na zachód od szczytu – nuda...
Paradoks: po drodze widzieliśmy, ze niszczy się wiele gór/wysp na budulec. Z drugiej strony osusza się teraz, tworząc groble i stawia tam bloki...
Miły relaks w pawilonie koło Puji: my i dwóch mnichów różnej płci! J Kontemplacja mrówek... J
Odbieramy bagaże i próbujemy znaleźć - jak z mapy wynika - największą plażę w północnej części wyspy. Treking po klifach, przeprawa przez dżunglę – nie znajdujemy plaży – mapa przekłamana (wg nas ;))! Znajdujemy za to cmentarz...
Nocujemy przy morzu, w nieczynnych kamieniołomach. Kąpiemy się w morzu wschodnio-chińskim. Przepiękne widoki na okoliczne wyspy, plaże, morze...
Nie da się jednak za bardzo spać w nocy – zbyt gorąco... Zbyt wilgotno...