Geoblog.pl    micwasik    Podróże    Ameryka Południowa 2008    Mendoza

Argentyna, Mendoza

26.05.2008 (pon.)
Mendoza. Francois (jak na Francuza przystało ;)), Leandro, Pepe

Metoda stopowa - optimum kosztowe: wyjeżdżamy z miasta (3.10 ARS = 2.30 PLN) i łapiemy stopa za miastem, w spokoju :)!
Po drodze dowiadujemy się, że w Argentynie, w pobliżu miejsca, gdzie akurat “jechalim” jest rezerwat Indian: żyją w domach “adobe”, czyli z błota i słomy, a część tych, którym pomógł Kościół wyedukować się w mieście i załatwił mieszkanie, wracają jednak do swej komuny…
W San Juan wcinamy super buły z ulicy za 3 ARS (2.25 PLN) z mielonym :)!
Mijamy stopując “sanktuarium” Difunty Correi, gdzie nawet nie chce nam się zatrzymywać i ładujemy po nocy w Pitquia…
Chcieliśmy dobić do Valle de la luna (w Ischigualasto), albo Talampaya, ale się nie złożyło… Jednak te odległości w Argentynie są ogromne, no i nie zawsze odjeżdża autobus akurat wtedy, gdy dobiliśmy na dworzec autobusowy ;)…
Po “zapytce” instalujemy nasz domek przy posterunku policji (wcześniej nam sugerowali bez zażenowania, byśmy się “glebnęli” na dworcu autobusowym, ale za dużo ludzi się kręciło - nie tak, jak w Chinach, przy parku Jiu Hua Shan ;)). Milusi - jednak w namiociku cieplutko ;)!