Geoblog.pl    micwasik    Podróże    Ameryka Południowa 2008    Argentyna: Salta… Do not cry for US;), Argentina… ;)

Argentyna: Salta… Do not cry for US;), Argentina… ;)

Argentyna
Argentyna, Salta

02.06.2008 (niedz.)
Salta. Luciano

Zanim udało się nam otworzyć oczy była już godzina 10. Powoli śniadanko i do “pracy”. Większość dnia spędziliśmy na internecie, załatwiając co ważniejsze sprawy przed wyjazdem do Boliwii. Po południu poszłam do muzeum Archeologicznego de Alta Montana. Coś niesamowitego! Znajdują się tutaj odnalezione w roku 1999 na szczycie andyjskiego wulkanu Llullaillacoo na wysokości ponad 6.700 m n.p.m, zmumifikowane zwłoki inkaskich dzieci sprzed 500 lat. Ze względu na bardzo niska temperaturę panującą na szczycie ciała bardzo dobrze się zachowały wraz z dużą ilością przedmiotów, które Inkowie umieścili obok dzieci (głównie posążki). Niesamowite! Pamiętam, jak 6 lat temu czytałam o tych znaleziskach w jednym z numerów National Geographic, a teraz mogłam to podziwiać z odległości jednego metra (ale podziwiałam z odległości 10cm przyklejając się prawie do szyby).
Wieczorem kościołek i z okazji Dnia Dziecka jabłka obtoczone w lizaku !

03.06.2008 (pon.)
Salta. Luciano

Dzisiaj kolejny dzień organizacyjny. Trzeba jakieś pamiątki kupić, napisać bloga itp. Później zamierzamy zobaczyć jeszcze tutejsze muzeum współczesnych sztuk pięknych (2 ARS) i pobliski dom-muzeum, który nam się ciekawszy do poprzedniego muzeum wydal. Wieczorem bierzemy autobus do przygranicznej miejscowości La Quiaca. Bienvenidos en Bolivia !
Trzeba w tym miejscu jeszcze dodać, ze północ Argentyny jest rejonem bardzo historycznym - to właśnie w Tucumanie w roku 1816 została podpisana niepodległość tego państwa. A poza tym to mówili, ze ciepło na północy. Hmm… My jednak polarów i kurtek nie zdejmujemy :)…
Kolejne państwo Ameryki Południowej przed nami. Pozdrowienia dla wszystkich, którzy nas czytają!